Kroatie!

2 augustus 2015 - Pula, Kroatië

28/7/2015

Wat worden we toch weer heerlijk wakker gemaakt door de buurvrouw. Met gierende banden wegwezen hier. Snel onze spullen gepakt en de camper in. We rijden vandaag naar Zagreb. Aangekomen in de buurt van Zagreb stellen we de tomtom in op een camping in het centrum van Zagreb, die onze handige tomtom er al in heeft staan. Aangekomen locatie is een industrieterrein. Nog een keer proberen.. weer geen camping. We hadden op internet 1 camping gevonden langs de snelweg, dus daar dan maar heen. De recensies waren slecht maar het valt ons heel erg mee. Een schone en nette camping, goed voor een nachtje. We besluiten Zagreb niet te bezoeken, Sead raadt het ons ook af. We drinken biertjes en spelen een spelletje. (Pinkpop heeft ons verpest, overal bierblikjes op de grond..) De bewaking van de camping komt langs. Wij dachten we maken teveel herrie. Struikelend over de bierblikjes komt hij een praatje maken en laat ons een hele collectie van mannenkleding zien op zijn telefoon. Schijnbaar van een boetiek van zijn ouders of zo. Raar! Morgen rijden wij naar de kust.

29/7/2015

Oké, eerst maar de blikjes opruimen. Zo asociaal zijn wij nou ook weer niet. We rijden vandaag naar Pula, aan de kust van Kroatië.  Het landschap wordt steeds bergachtiger en dit is écht de mooiste reis tot nu toe. Ondanks dat het warm is staat het kippenvel op onze armen. Door, onder en boven de gebergtes. We hadden al een camping op het oog. We zien de prachtige blauwe zee ons tegemoet komen. Het is een grote camping (1000 staanplaatsen) dus het duurt even voordat we een plekje hebben gekozen. Camper neergezet en eerst de zee in! We maken een pasta met kip en spelen dobbel-je-dronken. Het spel is goed gespeeld..

30/7/2015

Pfff.. wat een leuk spelletje. We zijn brak. Na het ontbijt toch nog even het bedje in, het is toch bewolkt. Rond 15:00u gaat de zon weer schijnen dus we lopen weer naar het water. Het waait alleen behoorlijk dus na een paar uurtjes wordt het fris. Vanavond eten we bij het restaurant op de camping; pizza en cevapcici. Daarna lekker een filmpje gekeken, Feuten the movie. En daarna snel naar bed, het is tijd dat deze brakke maar chille dag voorbij is.

31/7/2015

Hèhè, vandaag weer fit. Na een wilde nacht, de wind waaide nogal heftig, eerst lekker ontbijten. De zon schijnt weer en de temperatuur is gestegen. Bakken en braden tijd! Met een goed kleurtje lopen we naar de camper terug. We eten lekker hamburgers van de BBQ en spelen een potje joker. We praten over de belangrijke dingen in het leven: waar zullen we volgende week zijn?

01/9/2015

Holly shit! We zijn gewoon al een maand onderweg. Vandaag gaan we Pula bezoeken. Het was alleen erg warm dus eerst nog even aan het water gelegen. Eind van de middag pakken we de bus naar het centrum van Pula. We zien eerst de Arena, een soort Colosseum. We lopen door de kleine winkelstraatjes en gaan wat eten op een gezellig pleintje. Na de snoepwinkel te hebben bezocht gaan we met de bus weer terug naar de camping. We gaan op tijd naar bed want morgenochtend gaan we DUIKEN!

02/9/2015

Na een klein ontbijtje lopen we richting de duikschool. Zo spannend! Na een uitgebreide uitleg over het materiaal en de signalen, gaan we ons omkleden. We worden volgehangen met gewichten en krijgen de zuurstoftank op onze rug. Op naar het water! Eerst oefenen in het ondiepe water met ademhalen onder water. Toch nog wel lastig.. Maar na een aantal oefeningen is het zover! We zijn ongeveer 40 minuten onderwater, 8 meter diep. Wat een ongelofelijke toffe ervaring! We zijn allebei zo enthousiast dat we eigenlijk weer willen! We liggen aan de zee, zwemmen nog wat rondjes en gaan eten bij de camping. Morgen rijden we naar Venetië!

1. Ellen:
    2 augustus 2015
    En ik maar zoeken maar jullie duik film zo nieuwsgierig ....xx
  2. Truus:
    3 augustus 2015
    Klinkt allemaal zoooooo goed nog een maand toch xx