Onze eerste dagen in Duitsland!

4 juli 2015 - Scharbeutz, Duitsland

De eerste nachtjes in de camper zitten er op! We vertrokken woensdag 1 juli richting Bremerhaven, waar onze eerste stop zou zijn. We reden de straat uit na een grondig check van alle spullen, bedacht San dat haar paspoort nog onder de scanner lag. Gelukkig waren we nog dichtbij... Uiteindelijk rond 11 uur vertrokken we uit Zevenhuizen, om vervolgens al bij Gouda in de file te staan. Een uur lang langzaam rijden met een iet wat zwaardere koppeling, goede training voor de kuitjes. We reden via Utrecht, richting Zwolle, Meppen, en daar over de grens bij Haren. We zijn in Duitsland!! We rijden richting het noorden en het eerste vieze toiletbezoek is een feit. We dachten een adres te hebben opgeslagen van de eerste camping, rondrijdend in Bremerhaven bleek dat het adres te zijn van het boekingskantoor/VVV.. Oeps..Vonden het al gek dat er geen campingbordjes stonden. Gelukkig een Tomtom gekocht met alle campings in het bestand. Na een rondreis door Bremerhaven richting de camping begaf de Tomtom het van de hitte, toch maar de betrouwbare campingbordjes volgen. We zijn aangekomen in Schiffdorp-Spaden, een klein dorpje naast Bremerhaven aan een mooi meer. Eerst een biertje gepakt en meerdere malen geproost op het uitkomen van onze droom.

Onze eerste nacht in de camper zit er op, en we hebben ondanks de hitte heerlijk geslapen. De eerste muggenbulten zijn een feit! We hebben de hele dag bij het meer gelegen, heerlijk ontspannen. Het is een onwerkelijk gevoel dat we 2 maanden weg zullen zijn. We hebben eind van de middag de fiets gepakt en zijn het dorpje in gereden. Aangezien het zaterdag zo heet wordt hebben we besloten morgen te gaan rijden. We hebben besproken waar we morgen eens heen zullen gaan, en het is in de buurt van Lubeck geworden, aan de kust.

We pakken onze laatste spullen in en vertrekken rond een uurtje of 10 richting Lubeck. We reizen via Gluckstadt, om daar de pond te pakken en naar onze bestemming te rijden. Het pondje was er populair, we hebben bijna 2 uur gewacht om over te varen. Gelukkig hebben we 2 maanden de tijd.. We komen rond 19:30 aan op de camping, in het stadje Scharbeutz. Erg druk en toeristisch, geweldig! We vinden een camping 50 meter van het strand af, met een campingbaas zo bruin als een zonnebank barbie, zo lief als Sinterklaas. We krijgen een mooie plek. De eerste avond hier is een drankspelletje ontstaan, dobbel-je-dronken. Het was een mooie avond.

Vandaag een heerlijke dag gehad op het strand. Nu proberen de bbq voor vanavond aan te krijgen. We komen er achter dat we dat nog niet zo vaak hebben gedaan... En vanavond... Vanavond een potje dobbel-je-dronken?

1. Peter laaij:
    6 juli 2015
    Hee leuk.
  2. Trixvanrossum:
    7 juli 2015
    leuk hoor meiden. Door jullie blog kunnen we lekker allemaal met jullie mee reizen. Elke dag ff kijken of er weer wat op staat. Xxx
  3. Tamar:
    7 juli 2015