Laatste dagen Wenen en Budapest!

27 juli 2015 - Budapest, Hongarije

22/7/2015

Nog steeds hitte in Wenen. We vertrekken snel naar de Donau om te zwemmen. We vinden een soort vlot waar je makkelijk het water in en uit kunt, vlakbij Tony’s Insell Grill. We lunchen met bratwurst en zoeken snel het water weer op. De zon gaat onder en we fietsen langs de Spar voor het avondeten. Een heerlijke rustdag. We spelen een potje jokeren en gaan ons bedje in.

23/7/2015

We ontbijten eindelijk met keizerbroodjes, YES! Vandaag gaan we Wenen bezichtigen. We lopen naar de metro en stappen weer uit bij de Karlsplatz. Eerst Sacher Torte eten bij het Sacher Hotel, met een heerlijke bak koffie. We ploffen neer op een terrasje aan de Stephan’s Dom. Na een verfrissing lopen we mooie straatjes door en komen we uit bij Heldenplatz, een aaneenschakeling van prachtige gebouwen en musea. We zien verderop een toren die we van dichtbij willen zien. Blijkt er het Filmfestival te zijn, Wiener Filmfestival Rathausplatz 2015. Er zijn wel 20 verschillende eettentjes en goede muziek. (kygo mix Wat dan!) We bestellen een heerlijke cocktail en besluiten uiteraard om hier te gaan eten. Indiaanse Chicken Tikki Massala. Na nog een verrukkelijke cocktail gaan we richting het reuzenrad. We zijn benieuwd naar Wenen bij zonsondergang vanuit het reuzenrad. We komen aan en zien een alleen klein reuzenrad. We zeggen tegen elkaar: Is dat het? We  lopen door en zien dat er een grote kermis aan vast zit! Als kinderen zo blij rennen we naar de boomstamacttractie! Na een aantal attracties te hebben gehad gaan we weer richting huis, morgen rijden we naar Budapest.

24/7/2015

Het is weer een rijdag. We hebben een jongerencamping op het oog vlakbij het centrum. We ontbijten bij de Spar, San eet een broodje Leberkase. En nee, dat is geen kaas maar een soort grillworst. Smaakte erg goed! Bedankt voor de tip Willeke! We rijden via Bratislava (ja we zijn dus ook in Slowakije geweest) Hongarije in. We komen heel erg op tijd (voor ons doen) op de camping aan, een uurtje of 16:00. Het lijkt hier nog wel wakker als in Oostenrijk, dus we proosten eerst met een Radler. Daarna even op de fiets boodschappen gedaan. Ze hebben Sziget bier… Echt lullig. Maar toch gekocht, want misschien is het wel super lekker bier. Lekker salade geitenkaas gegeten en een vodka cola limes.

25/7/2015

Volgens het weerbericht wordt het vandaag nog 35 graden en vanaf morgen 28 graden. Vandaag dus een zwemdag. Er zit op een eilandje in de Donau een groot zwembadcomplex. Hier mag je namelijk niet zwemmen in de Donau. We pakken de metro en de bus en zien een stuk of 8 grote zwembaden. Top! Rond 18:00u trekt het dicht en begint het te onweren. We pakken onze spullen en komen aan bij de camper waar de voorgevel al vol staat met water. Net op tijd terug want daarna barst het los, waar we eigenlijk wel blij mee zijn. Koelt het eindelijk wat af. We eten goulash en iets van varkensmedaillons op de camping.

26/7/2015

Op de camping kan er gratis worden gewassen, dus vandaag is het eerst tijd om de 4 wasjes te doen. We denken dat er een droger is, maar na 2 keer proberen komen we erachter dat het toch gewoon een wasmachine is… Hierna lekker naar de stad, 5 haltes met de metro maar. We worden aangesproken door een vent van de hop on hop off tour. Dit is een bustour door het centrum van Budapest, inclusief een boottour. We stappen in als echte toeristen.  We stappen uit bij het Heldenplein en lopen daar rond. Daarna doen we eerst het hele rondje om te zien wat we nog willen bezichtigen.

Het namelijk al wat laat, dus we komen morgen terug om de rest te bezichtigen. We zien het Buda Kasteel en het parlementsgebouw. Daar komen we dus morgen terug. We weten hééél toevallig dat er een hardrockcafé zit in Budapest. De hamburgers roepen ons. Na heerlijk te hebben gegeten gaan we terug naar de camping.

(We komen terug en zien dat we nieuwe buren hebben… een moeder met 4 kinderen, die alleen maar tegen ze schreeuwt… grrrr)

27/7/2015

We zijn zoals we al hadden verwacht wakker geschreeuwd door die irritante buurvrouw. We zijn vandaag wat eerder naar het centrum gegaan om eerst even te shoppen in het grote winkelcentrum. Rond 16:00u gaan we weer naar Budapest centrum om het grote kasteel te bezoeken. We stappen op onze hop on hop off bus naar het kasteel met uitzicht op het parlementsgebouw. Hierna pakken we de bus om de boottour te doen. Een uur over de Donau rond het Margereth eiland. Daarna lopen we door naar het centrum om een hapje te gaan doen. Terug naar de camping want morgen rijden we naar Zagreb!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl